Nabór na praktyki studenckie w jednostkach organizacyjnych UG

Uwaga! Komunikat archiwalny. Jego treść może być już nieaktualna.
Jednostka Dyrektor/Kierownik Ilość stanowisk Zakres obowiązków Proponowany termin praktyk Uwagi
Biuro Prawne Marek Kumiński 1 Przygotowywanie projektów pism procesowych oraz projektów decyzji administracyjnych oraz bieżąca pomoc w pracach BP. (student 5 roku WPiA UG)    
Biuro Współpracy Międzynarodowej Dominika Brulińska 1

Współorganizacja i pomoc w przygotowaniu dni orientacyjnych dla studentów zagranicznych (pełno stopniowych i Erasmus)

- wsparcie w obsłudze przyjeżdżających studentów zagranicznych,

-aktualizacja baz danych umów bilateralnych i umów Erasmus + przygotowanie elektronicznych odwzorowań, przegląd i weryfikacja dokumentów absolwentów zagranicznych.

20.09 - 08.10.2021  
Kwestor Marzena Wojtaszko 7

Ewidencja i rozliczanie projektów krajowych i zagranicznych

-obsługa kontroli zewnętrznych z zakresu realizowanych projektów, bieżąca ewidencja dokumentów księgowych z użyciem funkcjonujących w uczelni programów informatycznych

-okresowe rozliczenia w zakresie przychodów i kosztów będące podstawą do przygotowania raportów finansowych

-udział w inwentaryzacji składników majątkowych uczelni

-udział w uzgadnianiu ksiąg inwentarzowych

-udział w przygotowaniu kwartalnych sprawozdań finansowych

-zadania związane z procesem windykacji należności.

   
Biuro Prasowe Magdalena Nieczuja-Goniszewska 2 Praktyki w zakresie dziennikarstwa, fotografii reporterskiej cały rok  
Biuro Jakości Kształcenia Marcin Zieliński   student Wydziału Historycznego, Archiwistyki.    
Biuro Rady Doktorantów Piotr Zieliński  

Wykonywanie zadań związanych z bieżącą obsługą BRD

-wykonywanie zadań związanych z organizacją warsztatów, szkoleń, turniejów, konkursów i innych wydarzeń realizowanych na rzecz doktorantów UG

-kontaktowanie się z zagranicznymi i krajowymi uczelniami, nauczycielami akademickimi, doktorantami oraz studentami w sprawach związanych z projektami na rzecz doktorantów UG

-pozyskiwanie partnerów zewn. zainteresowanych wspieraniem doktorantów UG

-poszukiwanie informacji dot. programów grantowych i stypendialnych dla doktorantów UG.

   
Biuro Projektów Naukowych Agnieszka Ożóg  

Pozyskiwanie informacji dot. programów naukowych oraz możliwości udziału w nich pracowników Uniwersytetu:

-monitorowanie stron internetowych agencji finansujących badania

-przygotowywanie informacji na stronę internetową BPN

-przygotowywanie informacji do Newsletter'a

-wspieranie pracowników biura w zakresie czynności administracyjno-finansowych związanych z przygotowaniem wniosków projektowych oraz z prowadzeniem projektów

-wprowadzanie oraz uzupełnianie danych wymaganych przez system POL-on w zakresie projektów naukowych

-obsługa korespondencji tradycyjnej i elektronicznej biura

-archiwizacja dokumentacji projektowej będącej w posiadaniu biura.

   
Archiwum UG Monika Płuciennik 3

Porządkowanie dokumentacji kat. A i B50 pod opieką merytoryczną

-pomoc przy przekazywaniu dokumentacji z komórek organizacyjnych do Archiwum

-sprawdzanie zgodności treści oryginałów i kopii dokumentacji przebiegu kształcenia studentów UG

-pomoc przy udostępnianiu dokumentacji, relokacja w magazynach Archiwum, opakowanie dokumentacji w teczki i tektury bezkwasowe, skontrum dokumentacji, spisów zdawczo-odbiorczych do baz, sprawdzanie poprawności ewidencji Archiwum

-sporządzanie specjalistycznych opakowań dla dokumentacji nietypowej

-digitalizacja materiałów archiwalnych

-pomoc przy organizacji dni otwartych Archiwum oraz wystaw i prelekcji.

cały rok  
Centrum Polityki Zakupowej Iwona Kuklińska 2

1 osoba: Udział w procesie identyfikacji i analizy problemów i potrzeb związanych z procesami zakupowymi

-analiza dostępnych na rynku szkoleń z określonych zakresów tematycznych oraz kontakt z firmami zewnętrznymi

-opracowania graficzne schematów procesów, związanych z obszarem zakupów

-redagowanie skomplikowanych treści ustawowych na krótkie i napisane prostym językiem teksty

-udział w pracach organizacyjnych spotkań CPZ (szkolenia, spotkania merytoryczne).

2 osoba: Zadania związane z obszarem zamówień publicznych.

   
Sekcja ds. Ubezpieczeń Anna Kruszyńska  

Zapoznanie się z poszczególnymi programami ubezpieczeń obowiązującymi w UG

-uczestnictwo w oględzinach szkód

-przygotowanie dokumentów szkodowych dla Ubezpieczyciela

-uzupełnienie i weryfikacja rejestru studentów, którzy zostali zgłoszeni przez posczególne Wydziały do ubezpieczenia NNW podczas realizacji praktyk

-wystawianie zaświadczeń dla Studentów - potwierdzenie ubezpieczenia NNW podczas praktyk (dokument wystawiany na potrzeby pracodawcy),

-zapoznanie się z instrukcją i przygotowanie dokumentacji do archiwum.

od września  
Biblioteka UG Roman Tabisz  

Praktyki w Oddziale Informacji i Promocji Biblioteki UG:

-organizacji i funkcjonowania Biblioteki UG,działań Oddziału Informacji i Promocji,

- promocji czytelnictwa i działalności Biblioteki i Uniwersytetu Gdańskiego w mediach społecznościowych,

- administrowania stroną www BUG,

- szkoleń dotyczących kompetencji informacyjnych. Preferowani uczestnicy praktyk: studenci ostatniego roku studiów.

czas trwania: 6 miesięcy - 360 godzin BUG przygotowany będzie do przyjęcia na praktyki w tym samym czasie łącznie nie więcej niż dwóch osób.
     

Praktyki w Oddziale Gromadzenia i Uzupełniania Zbiorów: organizacji i funkcjonowania Biblioteki UG,

- polityki gromadzenia zbiorów w BUG,

- aktualnych przepisów i procedur związanych z gromadzeniem zbiorów,

- ewidencji różnych rodzajów wpływu zbiorów,

- obsługi modułu gromadzenia.

Preferowani uczestnicy praktyk: studenci ostatniego roku studiów.

czas trwania: 6 miesięcy - 360 godzin.  
     

Praktyki w Oddziale Bibliografii i Bibliometrii: - organizacji i funkcjonowania Biblioteki UG

- narzędzi i zasad służących rozwijaniu otwartej nauki, w szczególności otwartego dostępu do publikacji i danych badawczych;

- aktualnych przepisów i procedur dotyczących ewaluacji jakości działalności naukowej;

- ewidencji dorobku naukowego w Bazy Wiedzy UG;

- obsługi repozytorium instytucjonalnego w systemie OMEGA-PSIR;

- obsługi platformy Uniwersyteckie czasopisma naukowe w systemie Open Journal System.

Preferowani uczestnicy praktyk: studenci ostatniego roku studiów, doktoranci.

czas trwania: 6 miesięcy - 360 godzin. Praktyki mogą rozpocząć się nie wcześniej niż od 1 marca 2022 r.  
     

Praktyki w Oddziale Udostępniania BUG: organizacji i funkcjonowania Biblioteki UG

- kształtowania tradycyjnego zasobu bibliotecznego;

- wykonywania dodatkowych usług świadczonych w Oddziale Udostępniania;

- bieżącej obsługi czytelników;

- zarządzania zasobami elektronicznymi UG (wariant opcjonalny)

Preferowani uczestnicy praktyk: studenci ostatniego roku studiów.

3 miesięcy / 180 godzin lub 6 miesięcy / 360 godzin (w wariancie opcjonalnym)  
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnością Justyna Rogowska  

Pomoc pracownikom jednostki w zakresie udzielania wsparcia osobom z niepełnosprawnościami,

-prace biurowo-administracyjne,

-pomoc w zakresie obsługi strony internetowej jednostki,

-pomoc przy wykonywaniu innych obowiązków wchodzących w zakres działań jednostki.

Mile widziana osoba z niepełnosprawnością.

   
Biuro Bezpieczeństwa Pracy i Ochrony Zdrowia Tomasz Klawikowski   zakres u Pani Rektor    
Dział Administracji Anna Downar  

Codzienna kontrola stanu czystości i porządku oraz przygotowania do zajęć pomieszczeń dydaktycznych, ogólnego użytku oraz sanitariatów w budynku;

-Załatwianie spraw związanych z wynajmem audytoriów i sal dydaktycznych oraz przygotowaniem dokumentów dotyczących wynajmu, zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami;

-Prowadzenie ksiąg inwentarzowych oraz racjonalnej gospodarki składnikami majątkowymi (prowadzenie dokumentacji);

-Bieżące sprawy organizacyjne (klucze, upoważnienia, obsługa kontrahentów, serwisantów i pracowników UG);

- Rozliczanie materiałów pobranych do konserwacji budynku;

-Prowadzenie dokumentacji obiektu;

- Prowadzenie bieżącej ewidencji czasu pracy pracowników obsługi, sporządzanie miesięcznego rozliczenia czasu pracy;

-Zgłaszanie potrzeb materiałowych i sprzętowych przełożonemu;

-Udział w przygotowywaniu przetargów na usługi i dostawy, które są niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania obiektu; -Koordynacja i nadzór nad remontami w budynku;

-Stała współpraca z Użytkownikami budynku.

  Zespół Obiektów Oliwa I: WPiA lub WNS, Zespół Obiektów Oliwa II: Wydział Filologiczny lub Historyczny
Muzeum UG Marta Szaszkiewicz   zakres u Pani Rektor    
Centrum Produkcji Filmowej i Dokumentalnej Wojciech Głodek 2

Merytoryczne przygotowanie zagadnienia do nagrania

- przygotowanie planu zdjęciowego, praca z prfesjonalną kamerą i osprzętem, obsługa oświetlenia

- realizowanie dźwięku podczas rejestracji

-montować zarejestrowany materiał na profesjonalnym systemie edycyjnym,

- pomoc podczas prac realizowanych przez CPFiD.

  praktyki mogłyby być realizowane przez kierunki praktyczne, będące beneficjentami Laboratorium symulacji nagrań telewizyjnych i dokumentacji filmowej - dziennikarstwo i komunikacja społeczna, wiedza o filmie i kulturze audiowizualnej oraz produkcja form audiowizualnych
Biuro Projektów Rozwojowych Ewa Weronis 1

Wyszukiwanie możliwości aplikowania o środki przez pracowników uczelni w ramach projektów rozwojowych

- uzupełnianie rzeczowego spisu akt;

- udział w przygotowywaniu projektów;

- analiza wytycznych w ramach ogłoszonych konkursów;

- przygotowywanie dokumentów do archiwizacji;

- wykonywanie czynności zleconych przez pracowników Biura SEA-EU w zakresie realizacji Projektu.

  stanowisko do pracy bez wyposażenia w sprzęt komputerowy
Redakcja Czasopismo Progress Dominik Walczak 25

1. Przeprowadzenia wywiadów z wskazanymi przez nas (lub wybranymi przez uczestników praktyk) aktualnymi lub emerytowanymi pracownikami UG. Przygotowane wywiady po ocenie redakcyjnej ukazały by się na stronie internetowej czasopisma Progress oraz w wersji papierowej czasopisma. Zaliczenie polegałoby na przeprowadzeniu jednego wywiadu na podstawie przygotowanych wspólnie z praktykantem pytań.

2. Przeprowadzenia wywiadów z dowolnie wybranymi absolwentami (co najmniej sprzed 10 lat) lub pracownikami. Zaliczenie praktyki polegałoby na przeprowadzeniu jednego wywiadu opartego na kilku przygotowanych przez nas pytaniach i sporządzeniu stenogramu tego wywiadu.

3. Kwerendy prasowej wybranego rocznika tytułu prasowego (dostępnego online) pod kątem zawartych w nich informacji dotyczących Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Gdańsku, Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Sopocie lub Uniwersytetu Gdańskiego. Każdą znalezioną wzmiankę należałoby skopiować do pliku jpg i oznaczyć datą i tytułem. Wybrane wywiady i artykuły posłużą do stworzenia archiwum badań nad UG i jego historią. W przypadku wykorzystywana przez badaczy w monografiach, artykułach i wystawach przygotowanych materiałów, każdorazowo będzie pojawiała się informacja imienna o wkładzie w przygotowanie materiału roboczego. Dodatkowo przekażemy uczestnikom praktyk wiedzę związaną z funkcjonowaniem czasopisma naukowego i portalu internetowego nakierowanego na wsparcie studentów, doktorantów i młodych naukowców.

   
Centrum Informatyczne Łukasz Gugniewicz 4

Dwa obszary:

1. Web Developer: Wordpress/Drupal; HTML5; CSS3,

2. Java Developer: Java (JEE); SQL; znajomość środowiska programistycznego

   

 

Data publikacji
2021-09-24
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: piątek, 24 Wrzesień, 2021 - 13:13; osoba wprowadzająca: Paulina Miłkowska Ostatnia zmiana: poniedziałek, 27 Wrzesień, 2021 - 11:24; osoba wprowadzająca: Paulina Miłkowska