fbpx Zarządzenie nr 11/K/12 Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 10 maja 2012 roku w sprawie procedury planowania zadań inwestycyjnych i remontowych w Uniwersytecie Gdańskim | Biuletyn Informacji Publicznej

Zarządzenie nr 11/K/12
Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia
10 maja 2012 roku
w sprawie procedury planowania zadań inwestycyjnych i remontowych w Uniwersytecie Gdańskim

Status aktu: obowiązujący
Powiązane hasła: 

Na podstawie § 142 ust. 2 pkt 9) Statutu UG zarządza się, co następuje:

 

§ 1

W celu poprawy skuteczności i efektywności planowania realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w Uniwersytecie Gdańskim, mając na uwadze potrzebę bezpieczeństwa użytkowników oraz utrzymania obiektów uczelnianych w należytym stanie technicznym i estetycznym, wprowadza się procedurę określająca przebieg opracowywania rocznych planów inwestycji i remontów oraz kryteria doboru zadań do ujęcia w tych planach.

 

§ 2

Przy opracowywaniu założeń do rocznych planów inwestycji i remontów ustala się następująca hierarchię zadań:

  1. zapobiegające bezpośrednim zagrożeniom życia i zdrowia,
  2. będące kontynuacją prac rozpoczętych w roku ubiegłym,
  3. finansowane i dofinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji zewnętrznych,
  4. wynikające z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i wskazane przez Kierownictwo Uczelni,
  5. zapewniające utrzymanie obiektów w należytym stanie technicznym i poprawiające wskaźniki ekonomiczne ich użytkowania,
  6. zmierzające do podniesienia walorów użytkowych, standardu i estetyki obiektów,
  7. bieżące remonty pomieszczeń jednostek organizacyjnych.

 

§ 3

  1. Przebieg procedury tworzenia rocznych planów inwestycji i remontów obejmuje wymienione w kolejności czynności:
    1. Dane do planów gromadzi Dział Inwestycji i Remontów na podstawie pokontrolnych wpisów w książkach obiektów budowlanych i nakazów zewnętrznych (np. zaleceń straży pożarnej, sanepidu, nadzoru budowlanego) w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników i usuwania zagrożeń oraz założeń wynikających ze Strategii Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.
    2. Potrzeby remontowe określa się na bazie informacji wskazanych w pkt 1 oraz na podstawie wniosków od kierowników podstawowych jednostek organizacyjnych i pozostałych jednostek organizacyjnych, a także od kierowników Działów Administracji i Transportu oraz Pracowniczych Spraw Socjalno-Bytowych.
    3. Wnioski w zakresie zadań remontowych finansowanych ze środków funduszu pomocy materialnej dla studentów składa Kierownik Działu Studenckich Spraw Socjalnych, na podstawie wyników przeglądów technicznych podległych mu obiektów.
    4. Przedmiotowe wnioski należy składać do Działu Inwestycji i Remontów w formie pisemnej na druku stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia oraz w formie elektronicznej w terminie do dnia 30 października roku poprzedzającego planowane zadania.
    5. Omawiane wnioski powinny zawierać: źródła finansowania z podaniem przewidywanej kwoty finansowania z dochodów własnych wydziału oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia realizacji danego zadania. Każde zadanie jednostkowe może mieć kilka źródeł finansowania. W razie potrzeby należy wskazać uzasadnienie pilności i ważności realizacji zadania.
    6. Na podstawie przyjętych wniosków Kierownik Działu Inwestycji i Remontów ustala przewidywany koszt realizacji zadań i w uzgodnieniu z Zastępcą Kanclerza ds. Inwestycji i Remontów przygotowuje wstępną listę zadań do realizacji w ramach rocznych planów inwestycji i remontów i przedstawia ją do akceptacji Kanclerzowi w terminie do 15 stycznia roku dotyczącego planowanych zadań.
    7. Po zatwierdzeniu przez Kanclerza, kierownicy jednostek organizacyjnych wskazanych w pkt. 2 i 3 otrzymują z Działu Inwestycji i Remontów informację o zaakceptowaniu złożonych wniosków.
    8. W uzasadnionych przypadkach konieczności korekty wniosków, kierownicy jednostek organizacyjnych niezwłocznie przekazują skorygowane wnioski do Działu Inwestycji i Remontów zgodnie z postępowaniem określonym w pkt 5.
  2. Przy opracowywaniu rocznych planów inwestycji i remontów wskazane jest zagwarantowanie rezerwy środków finansowych z przeznaczeniem na:
    1. prace awaryjne,
    2. ewentualne zwiększenie zakresu realizowanych robót oraz dofinansowanie niedoszacowanych kosztów robót,
    3. prace drobne obejmujące prace remontowo-konserwacyjne, głównie związane z bieżącą eksploatacją obiektów budowlanych.
  3. Zatwierdzone przez Kanclerza roczne plany inwestycji i remontów włączane są do planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Gdańskiego.

 

§ 3

Do monitorowania i oceny stopnia realizacji rocznych planów inwestycji i remontów stosuje się procentowy poziom ich wykonania.

 

§ 4

Nadzór nad wykonaniem postanowień niniejszej procedury powierza się Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycji i Remontów.

 

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Kanclerz Uniwersytetu Gdańskiego
prof. UG, dr hab. Jerzy Gwizdała

Załączniki

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 19 grudnia 2018 roku, 10:25
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Import Importowicz
Treść wprowadzona przez: Import Importowicz