Zarządzenie nr 11/K/12 Kanclerza Uniwersytetu Gdańskiegoz dnia 10 maja 2012 rokuw sprawie procedury planowania zadań inwestycyjnych i remontowych w Uniwersytecie Gdańskim
Na podstawie § 142 ust. 2 pkt 9) Statutu UG zarządza się, co następuje:
§ 1
W celu poprawy skuteczności i efektywności planowania realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych w Uniwersytecie Gdańskim, mając na uwadze potrzebę bezpieczeństwa użytkowników oraz utrzymania obiektów uczelnianych w należytym stanie technicznym i estetycznym, wprowadza się procedurę określająca przebieg opracowywania rocznych planów inwestycji i remontów oraz kryteria doboru zadań do ujęcia w tych planach.
§ 2
Przy opracowywaniu założeń do rocznych planów inwestycji i remontów ustala się następująca hierarchię zadań:
- zapobiegające bezpośrednim zagrożeniom życia i zdrowia,
- będące kontynuacją prac rozpoczętych w roku ubiegłym,
- finansowane i dofinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i innych instytucji zewnętrznych,
- wynikające z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego i wskazane przez Kierownictwo Uczelni,
- zapewniające utrzymanie obiektów w należytym stanie technicznym i poprawiające wskaźniki ekonomiczne ich użytkowania,
- zmierzające do podniesienia walorów użytkowych, standardu i estetyki obiektów,
- bieżące remonty pomieszczeń jednostek organizacyjnych.
§ 3
-
Przebieg procedury tworzenia rocznych planów inwestycji i remontów obejmuje wymienione w kolejności czynności:
- Dane do planów gromadzi Dział Inwestycji i Remontów na podstawie pokontrolnych wpisów w książkach obiektów budowlanych i nakazów zewnętrznych (np. zaleceń straży pożarnej, sanepidu, nadzoru budowlanego) w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowników i usuwania zagrożeń oraz założeń wynikających ze Strategii Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.
- Potrzeby remontowe określa się na bazie informacji wskazanych w pkt 1 oraz na podstawie wniosków od kierowników podstawowych jednostek organizacyjnych i pozostałych jednostek organizacyjnych, a także od kierowników Działów Administracji i Transportu oraz Pracowniczych Spraw Socjalno-Bytowych.
- Wnioski w zakresie zadań remontowych finansowanych ze środków funduszu pomocy materialnej dla studentów składa Kierownik Działu Studenckich Spraw Socjalnych, na podstawie wyników przeglądów technicznych podległych mu obiektów.
- Przedmiotowe wnioski należy składać do Działu Inwestycji i Remontów w formie pisemnej na druku stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia oraz w formie elektronicznej w terminie do dnia 30 października roku poprzedzającego planowane zadania.
- Omawiane wnioski powinny zawierać: źródła finansowania z podaniem przewidywanej kwoty finansowania z dochodów własnych wydziału oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia realizacji danego zadania. Każde zadanie jednostkowe może mieć kilka źródeł finansowania. W razie potrzeby należy wskazać uzasadnienie pilności i ważności realizacji zadania.
- Na podstawie przyjętych wniosków Kierownik Działu Inwestycji i Remontów ustala przewidywany koszt realizacji zadań i w uzgodnieniu z Zastępcą Kanclerza ds. Inwestycji i Remontów przygotowuje wstępną listę zadań do realizacji w ramach rocznych planów inwestycji i remontów i przedstawia ją do akceptacji Kanclerzowi w terminie do 15 stycznia roku dotyczącego planowanych zadań.
- Po zatwierdzeniu przez Kanclerza, kierownicy jednostek organizacyjnych wskazanych w pkt. 2 i 3 otrzymują z Działu Inwestycji i Remontów informację o zaakceptowaniu złożonych wniosków.
- W uzasadnionych przypadkach konieczności korekty wniosków, kierownicy jednostek organizacyjnych niezwłocznie przekazują skorygowane wnioski do Działu Inwestycji i Remontów zgodnie z postępowaniem określonym w pkt 5.
-
Przy opracowywaniu rocznych planów inwestycji i remontów wskazane jest zagwarantowanie rezerwy środków finansowych z przeznaczeniem na:
- prace awaryjne,
- ewentualne zwiększenie zakresu realizowanych robót oraz dofinansowanie niedoszacowanych kosztów robót,
- prace drobne obejmujące prace remontowo-konserwacyjne, głównie związane z bieżącą eksploatacją obiektów budowlanych.
- Zatwierdzone przez Kanclerza roczne plany inwestycji i remontów włączane są do planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Gdańskiego.
§ 3
Do monitorowania i oceny stopnia realizacji rocznych planów inwestycji i remontów stosuje się procentowy poziom ich wykonania.
§ 4
Nadzór nad wykonaniem postanowień niniejszej procedury powierza się Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycji i Remontów.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Kanclerz Uniwersytetu Gdańskiego
prof. UG, dr hab. Jerzy Gwizdała
Załączniki
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Wniosek w zakresie zadań remontowych i inwestycyjnych | 11.09 KB |
Kopia do wydruku | 238.22 KB |